Bra att veta

* 1 300 liter svett kommer att spridas ut i atmosfären per människa (jag måste dubbla den siffran)

* den som dricker kaffe löper 66 % mindre risk att begå självmord  (34 % risk att denna blogg avslutas)

* världens sömnigaste djur är sengångaren som sover bort 80% av sitt liv (vad mycket roligt dom missar)

* en människa i genomsnitt har 100 000 hårstrån på huvudet (jag är inte som genomsnittet då)

* myror alltid ramlar på höger sida när de är berusade (jag och myrorna har nått gemensamt)

* en krokodil inte kan räcka ut tungan. (det kan jag,ger ögonbrynen en finish slick)

* strutsens öga är större än dess hjärna (jag har inget gemensamt med strutsen,skulle vara halsen då)

* man tillbringar sex månader av sitt liv på toaletten. (måste nog dubbla även denna siffra,ett par ggr)

* elefanterna är det enda djur som inte kan hoppa. (inte jag heller)

* fjärilar smakar med fötterna (intressant)

* en kackerlacka kan leva i nio dagar utan huvud, innan den svälter ihjäl (jag skulle också behöva vara huvudlös ett tag)

* en gris-orgasm vara i 30 minuter (alltid sagt att grisar är lyckliga djur)


Kommentarer
Postat av: Nadja

Jag håller absolut med dig, barnen och föräldrarna mår bra av att vara ifrån varandra! Jag behöver t.ex. få gå till tandläkaren och "ta hand om mig själv" medan han får en chans att umgås med sina mor- eller farföräldrar. Hur mycket man än älskar sina barn måste man få egentid ibland också! Sen kan jag inte säga att de som INTE lämnar bort sina barn gör fel, jag tycker det är upp till var och en att göra det som passar. Jag känner mig trygg med att lämna honom ibland och andra känner sig inte lika trygga med ett sådant val. Tror inte att mitt inlägg eller kommentarerna till inlägget var menat att skuldbelägga någon, iaf inte från min sida. Jag och våran son har mått bra av att få vara ifrån varandra någon gång, andra har mått bra av att vänta med att lämna bort sina barn, det är nog det enda som blivit sagt i min blogg:)

2008-12-10 @ 17:23:47
URL: http://nadjaerixon.blogg.se/nadjaeriksson
Postat av: Spiderchick

oj många hårstårn...

2008-12-10 @ 20:29:03
URL: http://spiderchick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0