Sista gången...

...för i år. Det här blir nog sista inlägget för i år. Har planer att fira in det nya året med goda vänner imorgon.
Min jul har varit fröjdefull. Gåvorna bara haglade, maten var vällagad och god...och det bästa var nog att ingen söp sig full och small av innan Kalle Anka var överstökat.
På min önskelista fanns bara en önskan. I stället för att köpa en massa onödiga saker (som i alla fall kommer att bli undanstoppade i några gömmor), så ville jag att alla de som vill visa sin uppskattning över min person att donera pengar till välgörande ändamål. Jag är nöjd för att min familj hörsammade min önskan.

Situationen har nog varit annorlunda i många stugor.
- Ungarna är missnöjda för att inte fick ett Nintendo Wii. Deras dumma jävla föräldrar påstod att de inte hade råd...         I stället fick de nya överkast till sina sängar...
- Pappan i huset blev så full att han ramlade och välte julgranen, skrämde slag på katten.
- Mormor (med ett vinglas i handen) skällde ut sin svärson eftersom han inte kunde uppföra sig inför barnen.
- Mamman grät över vidbränd skinka och smaklösa köttbullar.
- Faster blev rejält grinig över att den hemstickade tröjan var i fel färg.
- Storasyster fick saker till sitt framtida hushåll i stället för en ny mobiltelefon.
Och som grädde på moset så skriker Morfar: - Nu jävlar får nu skärpa er, det är ju för helvete JULAFTON!

Några dagar efter julafton sitter mamman och pappan med hushållets budget i sin hand. Det är bara att inse och acceptera att det blir nudlar och ett par sms-lån fram till nästa avlöning. Var det värt det?

Vill önska alla mina anonyma läsare ett riktigt Gott Nytt År! (okej då, även er som törs kommentera)

Kommentarer
Postat av: Gudrun

Jag kan då inte förstå varför man ens får frågan,vad man önskar sig ?

Talade om att jag VILLE ha en hushålls assistent till alla som frågade !!

Så efter att ha inhandlat diverse ingredienser till mitt stundande brödbak så måste du väl i alla fall förstå min besvikelse när man öppnar sin julklapp och däri finner en mixer-stav ?? va fan ska jag med den till ??

Varför fråga vad man vill ha ?!

Nej den här julen va skit,mixer-staven ska jag skänka på röda korset kanske dom kan skicka den till nån som är behövande.

Gott nytt år till dig i alla fall.

2008-12-31 @ 12:03:41
Postat av: litentanta

slut pengar blev det den här julen med, överkompenseringen och idiotshoppandet de sista skälvande dagarna före jul (som vanligt) bara för att dottern aldrig får nåt av sin panka sjuka moder...(martyrskap på hööööög nivå!) gör ju att... ja, pank är jag men julen var så lugn o härlig som den bara kunde bli. tom särbot njöt trots pappans död några få dagar innan, nöjd är vi alla och så blir det nästa år med, ivf om jag får bestämma!



2009-01-11 @ 18:08:46
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0