Söndag du sköna

Vill börja med att tala om att jag njuter verkligen i sådant här härligt höst väder,solen skiner och färgerna ute i skog och mark utgör ett strålande konstverk..härligt.

Har som vanligt även hunnit göra mig en liten bloggrunda under morgonen och tänk det slår mig hur otroligt dumma vi människor är...hur otroligt lätt påverkade vi är och hur följsamma vi gör oss !!

Ok vi är flockdjur, alla måste göra som alla andra annars är vi ju utanför...ingen vill ju vara utanför (utom jag då som går mina egna vägar) och därför "sellar" vi oss till hur alla andra gör/lever/ etc otroligt...och vi går på det om och om igen ?

När jag läser bloggarna så blir man ju minst sagt förvånad hur fort paniken kan sprida sig (i det är fallet gäller det vikt) från bloggare till bloggare HERREGUD nu har "hon" börjat banta...nu har "hon" gått ner i vikt...nu har "hon" börjat laga hälsosam mat...DAH och genast råder bantingshysteri i de flesta hemmen igen till de flesta respektives förtret !
HUR TÄNKER FOLK ? Varför måste vi hela tiden vara som alla andra ? och vad är det som säger att ett ideal för en annan är mitt/ditt ideal ? vi är så rädda att vara utan ledare så vi tänker inte hur patetiska vi måste se ut om vi bara tar oss ett par minuter och tänker efter .
Vad folk inte tänker på i dessa jojobantar tider är att många av dessa har barn och tänk bara vilken påverkan det måste ha på dessa små ? jag menar...utan att blanda in dubbelmoral etc här ...men till dessa små juveler försöker föräldrarna påtala att dom ska äta rätt flera ggr om dagen,äta grönsaker,frukt och röra på sig (ett ideal) sen när dom i sin tur har blivit nog påverkade både hemifrån (dom har då levt med jojobantare under sin uppväxt och insett dubbelmoralen) och sen den yttre påverkan med media etc. då börjar dom med banta uppe i övre tonåren MEN DÅ blir det ett sabla oväsen av dom äldre kloka som helt tar avstånd till all sorts bantning och KRÄVER att barnen ska äta.....utan att tänka på att det är ju just det dom har fått lära sig av sina nära jojobantare MAN DUGER INTE OM MAN VÄGER LITE FÖR MKT !!
Alla undrar VARFÖR MÅSTE ALLA SE LIKADANA UT ? det är ingen som kräver det...DET ÄR VI SOM SER TILL ATT DET FORTSÄTTER VERKA SÅ...därför ingen vågar vill riskera att hamna utanför flocken.

Jag kan i alla fall tala om att jag är både beundrad/älskad/högaktad även fast jag är lite små fet (älskar mat ,hatar motion) och inte klär mig efter senaste modet...jag törs även påstå att jag säkert mår så mkt bättre än de flesta bloggare jag varit runt och besökt idag...men så är jag ju mätt i både mage och själ också :)

"Alla spelar vi olika roller mest hela tiden.När vi spelar riktigt bra prisas vi för vår "ärlighet".

Vissa måste snart byta till vinter däck...och vi andra till vinterkeps !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0