Uppdrag Granskning

Såg på uppdrag granskning i veckan, fruktansvärt att det får gå till på det viset !!
Tänk er själva att tappa 11 år av erat liv ....befinna sig i ett vegetabliskt stadium år efter år,vilken sorg för hennes anhöriga dessutom..Fy skam på den svenska sjukvården som genom deras ofullständiga system kan orsaka tragedier som denna...Sänder en tanke till Gulli och hennes familj...Bra gjort uppdrag granskning !!

Vården i fokus kan man ju säga att det är nu,känns som vi är nära val fastän det är 2 år kvar.
Tror faktiskt inte det är hela sanningen att det är bara brist på pengar/personal som sänker vissa särskilda boenden, tror det har väldigt mkt att göra med personalen i sig ?!
Det ska inte vara så enkelt att få börja jobba inom vården..vilket det tyvärr är eftersom det inte är så attraktivt arb.område. (talar nu om äldrevården).
För jag tror att har man bara har utb. men i sig inte är en "vårdande" människa så är det ingen bra personal heller .
Här där jag bor hör man inte så mkt om det men jag vet att sker så på många andra mindre ställen där det inte finns så många arb.tillfällen som erbjuds...där man är näst intill tvingad att ta jobb inom vården för att ha jobb.

Där jag har min mor skulle jag vilja att alla fick ha sina föräldrar för där är det med glatt hjärta man lämnar henne efter varje besök...hon trivs och atmosfären där gör att man som anhörig känner att ens nära har det bra.
Alltid en öppen dialog med vårdpersonal och det syns att dom brinner för sitt yrke...tack !!

"Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0