bills, bills, bills




Jag undrar hur många fler än jag som tar itu med räkningshögen en sån här dag.
Man hinner lagomt  granska och kontrollera lönespecifikationen att allt stämmer på öret, så rasslar det bara till och större delen av lönen har försvunnit.
Men samtidigt är det ju en lättnad att stoppa undan de betalda räkningarna och veta hur pass man kan ta ut svängarna resten av månaden. Nu är väl inte jag den som ska klaga över ekonomin, jag får det att gå runt varje månad, men det finns nog rätt så många som än inte fått kläm på det här med ekonomi.


Som ett gammalt svenskt ordspråk säger: "Fri från skuld, fri från fara."

Betyder det att en skuldsatt person är i fara?

Kommentarer
Postat av: christin

Jaa, det kan man väl tänka sej om man betänker att HELA kroppen mår bra eller dåligt... att en skuldsatt person är i fara. Huvva så hemskt det måste vara att jämt och ständigt bekymmer över pengar.oavsett om det är för mycket men framförallt om det är för lite. Det är tur att de flesta bor i landet Lagomanjore, det tror jag vi klarar av bäst. Fast det låter ju inget speciellt kul att vara lagom..men man kan kanske vara lite speciell ändå.

2009-04-28 @ 12:42:17
Postat av: litentanta

"men det finns nog rätt så många som än inte fått kläm på det här med ekonomi."



oops.... jo, vi finns och jag är tveksam till om vare sig mer pengar eller kurser i ekonomiskt förfarande skulle hjälpa mig, jag är en idiot önskar mig bara en diagnos numer.... Det finns ju en bra en, "dyskalkyli", den är väldigt lämplig då jag ju inte har nån koll på nuffrorna heller.. de slirar mest runt i skallen när jag försökt mig på att höja mitt kunnande via Komvux, och ekonomisk dyskalkyliker EDK kanske skulle kunna införas?



(på tal om det, nu blev jag sååå gottasugen, Godishuset ligger lite för nära....)





2009-05-14 @ 20:17:14
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0