Skitsaker

Jag satt igår kväll och klickade mig fram mellan olika bloggar och upptäcker att det är jättemånga som skriver om så sorgligt eländiga små skitsaker, typ (inte ordagrant)

"jag har gått upp ett kilo!"
"jag är så otroligt trött på den här skiten"
"jag drömmer mardrömmar"
"min nagelförlängning har lossnat"
"jag tror jag har monster under sängen"
"det är bara en massa krav hela tiden"
"sjukt less på allting"
"varför är Blondinbella snyggare än mig?"
"mina blommor har vissnat"
"favvotröjan var inte på rea"
"jag orkar inte jobba, men behöver pengarna"
"mitt nya väggord har lossnat"

Då tänker jag, för fan, människa, skärp dig. Du lever! Du har tak över huvudet och kan stoppa mat i magen. Är du frisk så kan du vara precis hur lycklig som helst. Och det är bara du själv som kan dra ner dig ordentligt i smeten. SÅ SLUTA GÖRA DET! Det är med livet som med blommor kontra ogräs - det du vattnar, det växer. Så vattna inte ogräset (de negativa tankarna) om du vill ha ett gott liv.

Se ditt liv som en tavla där du själv bestämmer vad du ska måla och i vilka färger. Och låt för fasiken inte någon annan stolle komma ditt och kludda utan din tillåtelse!

Och visst ska man väl gradera eländet. Det finns de som verkligen drabbats av olycka och med rätta kan vara lite hängiga, men jag får rysningar av mängden människor som hänger läpp över minsta lilla grej.

Ja... kanske får jag lite skit för det här, men det är OK. Det är helt och hållet mig själv jag har att skylla för att jag kroniskt är på gott humör.


Kommentarer
Postat av: Tojjan

Klokt. Jag har tränat upp mitt tålamod genom att varje gång jag blir förbannad på personer som river upp himmel o hel-ete för en liten skitsak, tänka att "den där personen har inte varit med om något svårare än att glömma bilnyckel..." Är du med hur jag tänker? Att vi har olika referensramar för elände/tuffa tider.



//Kram Tojjan

2009-02-15 @ 19:28:39
URL: http://www.tojjan.blogspot.com
Postat av: S A O S . B L O G G . S E

svar: tack detsamma!



hade du en bra alla hjärtans? kram

2009-02-15 @ 21:55:55
URL: http://saos.blogg.se/
Postat av: litentanta

ska man ta åt sig lite kanhända, har en tendens att gräva ner mig lite väl ofta.. kanske därför jag envisas med att hoppa runt bland de "verkligt" olycksdrabbade... och nu menar jag ju inte dig förstås ;-)

2009-02-16 @ 01:57:59
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: litentanta

hjälp, nu fattade jag inte om du drev med mig i kommentaren eller inte :-O , det får man göra bara att jag är liiiiite trög i huvvet, som jag ju brukar "gnälla" om hehe!

2009-02-16 @ 12:32:28
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: S A O S . B L O G G . S E

svar: Det låter bra det! :)



Ha en trevlig kväll!

2009-02-16 @ 20:22:28
URL: http://saos.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gnälla på att andra gnäller, njaa...

2009-02-16 @ 22:02:05
Postat av: huvudbrydd

Svar till anonym: Visst är det härligt att man kan gnälla lite anonymt :)

2009-02-16 @ 22:41:48
Postat av: Anonym

Visst är det trist med gnällspikar! Lev livet lite positivare så blir det roligare. Inget blir bättre för att man går och gräver ner sig i allt möjligt. Det värsta är att det är lätt att bli neddragen och meddragen i gnällträsket. Nej, fram för fler positiva krafter!

2009-02-17 @ 08:05:40
Postat av: Lisa

hahahahaha, tänka sig att du alltid lyckas förgylla min dag! Kommer ALDRIG att lessna på att läsa den här bloggen!

2009-02-18 @ 15:37:19
URL: http://liimoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0