Sorterar ni?

Jag sorterar mina strumpor, mina papper, mina sopor och mina CD-skivor.
Men den viktigaste sorteringen jag gör är när jag sorterar människor.

Egentligen gör jag bara en grovsortering av människor i två olika kategorier.

Flöten är människor som håller sig själva flytande. Ibland hamnar de under vattenytan, men rätt snabbt flyter de upp igen.
Sänken är människor som drar neråt, sänker, sjunker. För att rädda sig själva brukar de leta upp flöten att koppla fast sig på. Flötet sjunker då en smula.

Ofta känner sig flötet förpliktigat att se till att sänket inte sjunker ända ner till botten. Vissa flöten är så starka att de kan dra upp ett sänke. Vissa sänken är så starka att de för alltid kan dränka ett flöte. Många flöten tycker det är viktigt att dra upp sänken, men så fort de vänder ryggen till envisas de tunga sänkena med att sjunka igen. Flötet skyndar då tillbaka för att fortsätta hålla sänket uppe igen och igen och igen och igen, och fattar inte att det självt hindras från att flyta fritt.

Så var en riktig korkskalle, vägra sjunka och se upp för sänken som vägrar lära sig flyta!


Kommentarer
Postat av: litentanta

smidigt, kortfattat, korrekt!

o sen får jag hoppas att jag inte

sänker nån annan...



2009-02-03 @ 23:03:58
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja,för om flötena låter bli att agera hjälpare,får sänkena äntligen en chans att lära sig flyta. Många tar ansvar om de får :)



2009-02-05 @ 13:46:55
Postat av: litentanta

och om inte annat så slipper man sjunka med... man kan inte rädda alla, så är det ju bara (säger en som har kämpat med det hela livet...simma mellan sänken o försökt alltså)



2009-02-05 @ 22:38:49
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0