Aktiv dödshjälp

Såg en dokumentär om den aktiva dödshjälpens, vara eller icke vara ?!

I den ena handens riktning finns kort och gott döden, i den andra handens riktning finns också döden plus lidande.
Vilken hand mitt val skulle falla på känns logisk !

Vi får inte leka gud själva då det kommer till att avsluta ens liv, oetiskt.
Imånga fall skulle den enskilde inte ens leva så länge utan olika syntetiska livsuppehållande apparater etc. vi har förlängt, förlänger lidandet i onödan.
Många ex för tidigt födda skulle inte levt utan dagens moderna utrustningar, vem är gud ?
Jag pratar inte om fullt friska människor som tröttnat på konsums dåliga rea priser, eller att utbudet suger.
Jag pratar heller inte om de personer som har ett uns av chans till tillfrisknade men inte orken.
Jag pratar om de människor som vet vilket lidande dom går till mötes innan mötet med skaparen !!
Jag pratar heller inte för dem, utan om min persons vilja till eget val ifall jag stod inför ett sådant val.

Helt klart är dock att vi är många med olika åsikter, en åsikt jag idag har kanske med sviktande mod ändrats den dagen, fast jag skulle vilja få ha det valet, mitt val över mitt liv.
Inget skulle hindra mig i alla fall det finns alltid möjligheter, fast jag tror att det skulle kännas bättre med hjälp av expertis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0