Ensamhet...forts

En snäll läsare hade skickat mig ett mail där hon tipsade mig om "senior kontaktannons" som bot mot min ensamhet,tack snälla !
Vad som förbryllar mig är vad som gör att hon tar mig för en äldre herre ? ok förmoda att hon har rätt i sin tes att jag är en äldre herre och att jag är ute efter sällskap av det motsatta könet, är då kontaktannons verkligen det rätta alternativet för mig på ålderns höst?
Vore det inte lättare att ansluta sig till pensionärenas riksförbund etc och hoppas på att få följa med på nån glädje resa till nått varmare land.
Spela bingo på Torsdagarna med seniorerna,gå med i nån hantverks cirkel eller sitta ute i parken och mata duvor ?
Skulle inte det ge ett snabbare och säkrare resultat än att söka nån genom kontaktannonser ?
dessutom hur skulle min annons se ut för att locka,ärlighet eller inte ?



SE HIT TJEJER !!!!!!!!!!
Är ni ute efter ett kap så behöver ni inte söka längre "Blink Blink"
Är en kille i 25-års åldern som är trött på att söka efter den rätta på danser,discon etc
Jag gör nu ett försök att hitta dig här och ja du som läser detta är denna någon ;)
Här har du mig,mannen i ditt liv och jag lovar att du inte blir besviken !
Älskar romantik,uppvaktning allt vad som krävs för att förgylla din dag,min sköna.
Röker och Dricker inte, ej heller rapar jag eller fiser heller stort plus i kanten är att jag alltid fäller ner toasitsen efter mig också.
Jag slöar aldrig framför tv:n genom att titta på sport eller porrfilmer- avskyr sådant !!
Istället föredrar jag att tvätta,stryka kläder,dammsuga,damma,skura eller att få ta tag i en vår,eller höst städning, det formligen älskar jag "blink blink"
Träning och sådant som gör att jag håller mig i topp trimm för dig min älskling,det sker endast när du tycker att vi har tid för det  "blink blink"
Min ny inköpta bil den står alltid till ditt förfogande darling, nytankad och vaxad (sånt kan jag passa på att göra om jag ändå har vägarna förbi nån mack när jag ska inhandla nått gott som du är sugen på strax före stängnings dags)
Jag har inga speciella hobbys eller, har jag älskling?
När DU  har läst och insett att det är mig du sökt och just funnit så slå en pling och jag är din :)

Om jag skulle vara ärlig då?

Gamma dam med rullator

Titta hitåt ni i åldersgrupp 90+

Här har ni mig,en äldre dam i sina bästa år.
Jag har ledsnat på ensamheten och eftersom jag fortfarande kan gå skulle det vara roligt att ha promenad sällskap till bingon som hålls varje Onsdag.
Jag är  156 cm idag, väger ca 95 kg (gett ett nyårs löfte dock) och jag har tilltagna kurver.
Har grå ögon som matchar mitt hår och anser mig tillhöra kategorin "vacker".
Bor i lägenhet, en 2:a som jag hoppas kan ökas på  till en 3:a ?
Har inget större socialt umgänge utan trivs med sällkapet en radio eller tv:n kan ge. Dock har jag inget emot att tacka ja till en ev middags inbjudan "blink blink"
Jag röker och dricker (ibland lite mer än måttligt) och jag avskyr att städa och tvätta.
Jag skulle gärna se att du var en sådan där "passuppare" för det skulle passa mig bra.
Jag har bra kontakt med poliserna här i staden,dom uppskattar en tjallare ser du, så du skall inte vara nån mördare eller nån sån där pedofil som kontaktar mig !
Så nu ska jag sätta mig ner i min nedslitna fotölj och vänta på att höra av från dig (hoppas du skyndar dig så du inte hinner dö)
Många förväntansfulla kramar från mig "blink blink"

Vet inte jag, det verkar krångligt det här....hur ärlig ska man vara i en kontaktannons igentligen ? och vilken av de två tror ni liknar mig mest ? (med lite överdrivenhet självklart "blink blink")

Ett tips,
grankvistar fastlimmade på kepsen kan verka  kamoflerande !!! (i alla fall om ni befinner er i en granskog)

Kommentarer
Postat av: Rikard

Tror inte det är många som är helt ärliga i sina annonser,ärligt.

Vältränad kropp du har !! ^^

2009-01-05 @ 18:47:35
Postat av: Maja

Min mamma och pappa träffades genom kontaktannons och det är jag glad för,tummen upp för kontaktannonser !!

2009-01-05 @ 22:15:05
Postat av: spiderchick

ja killarna får sannerligen sluta fråga så mkt dumt!

2009-01-05 @ 22:53:34
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: Maria

fin blogg du har :)

2009-01-06 @ 00:57:01
URL: http://maarlan.blogg.se/
Postat av: spiderchick

haha ja "fin blogg" är nog värst... haha =)

2009-01-06 @ 22:51:56
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: Daniel

vad e adressen?

2009-01-06 @ 23:00:02
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: litentanta

din blogg gillar jag (är det lika illa som fin blogg kanske?), kommer att plöja igenom känner jag, fann ditt inlägg om aktiv dödshjälp jädrigt läsvärt med känner att döden ligger för nära just nu för att ge ett nyanserat och genomtänkt svar, svärfar begravs nämligen nu på onsdag, efter 3 månader på Iva...inte alltid ett liv värt att leva..



2009-01-11 @ 18:01:52
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0