Intelligens

Jag har märkt att det kan vara lite känsligt att ha egna åsikter på bloggen. Det är väldigt lätt att bli klassad som dum i huvudet. Känner ni igen det?
Blir man kallad för att vara dum i huvudet, så antar jag att intelligensnivån förmodas vara låg.
Misströsta ej!
Intelligens är överskattat
Jag har (på grund av min intelligens) upptäckt att det finns otaliga nackdelar med att vara just intelligent.

- Att vara intelligent innebär en förhöjd risk att bli martyr. Du måste täcka upp för idioterna, men de klarar inte av att täcka upp för dig, vilket förvisso heller inte behövs.

- Den som är intelligent genomskådar när vissa människor försöker att falskeligen marknadsföra sig själva. Den intelligenta personen blir då lätt cynisk...
- Intelligenta människor kommer sällan undan med "oopps, det hade jag ingen aaaaning om...!" eller "oj....tänkte inte på det..."

- Om du är enastående intelligent är det ingen som lägger märke till din snygga kropp!
- Intelligenta människor måste ha mer tålamod, särskilt med pappskallarna.
- Intelligenta människor får ingen hjälp. De förväntas klura ut allt själva.
- Intelligenta människor får sällan vara ifred för de mindre begåvade. Dumskallarna gör helt enkelt anspråk på den intelligentes begåvning och tror sig ha rätt att nyttja denna när det passar dem.

De som läser ovanstående och ser budskapet har mina fulla sympatier, min aktning och respekt. Övriga förväntas skriva en besk kommentar och därefter bläddra till en annan blogg.


Kommentarer
Postat av: litentanta

även om jag nu kan ses som utnyttjandes av din intelligens, för såna här kluriga inlägg får jag inte ihop...hehe, så håller jag med dig :-)



alltså, allt utom att just intelligens skulle vara överskattat, jag gillar folk med hjärna, säkert mycket för att min egen gick och tvärdog för en 5 år sen och lämnade kvar en litentanta med enbart käft och bakben



ha det bäst!



2009-01-19 @ 00:18:18
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0