Irritation...

Särskrivningar!
Oj vad många det är som irriterar sig på särskrivningar. Allvarligt. De till och med kostar på sig att kommenterar inlägg angående den dåliga svenskan som används. Jag måste medge att jag ser det humoristiska i det hela. Alla dessa som klagar på särskrivningar måste ju vara totalt humorlösa. Kolla in de här exemplen:

Prins Korv och Drottning Sylt
Dam Handskar

Broder Garn
Katrin Plommon
Fru Kost
Herr Sandal
General Snus

Här har vi ju en hel familj med särskrivningar :)







Håll med om att dessa får dig att dra på smilbanden.


Kommentarer
Postat av: lillstrumpa

Hahaha, ja det blir tokigt ibland. Men, jag tror att mycket beror på datorers rättstavningsprogram. För den är usel på skrivihop.

2009-01-27 @ 23:54:00
Postat av: Daniel

Du borde absolut blir lärare!

2009-01-29 @ 17:47:57
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: litentanta

jag tror att jag hakar på tåget och gnäller på särskrivningarna bara för att jag inbillat mig, som de "andra", att man är så mycket bättre om man kan skriva rätt....duh.... ska faktiskt skärpa mig, och mycket lönt att vara styv i korken när man inte ens duger till att stava alla fina ord...själv alltså, som jag... (en sån grej jag har fastnat på numer är Alex Schulmanns korståg mot alla haha som bloggare skriver, däribland jag själv... han har ju bankat in ett hysteriskt HA HA HA på gränsen till skrik, i mitt medvetande, så varje gång jag lägger till haha så riktigt hör jag hur han gapar HA HA HA!!! i örat på mig) måste skärpa mig och tolka utifrån mig själv och inte alla kvasikändisar som internät väller över av..

2009-01-30 @ 01:28:51
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0