Möten

Ja så är det semestertider, massor med folk i farten , marknader och festivaler avlöser varann, härligt!!
Slår mig dock när man möter folk man inte sett på länge, vilka plattityder :)

- Heeeeeeeej, va kul att ses !!
-Ja verkligen "ler från öra till öra"
-Meeeeeeeeeen guuuuuuuud va du har gått ner i vikt !!!!!
-Nej men det har jag väl inte ???!!! (Har igentligen gått upp 14 kg sen sist, men det ids man ju inte skrika högt)
-Jooo men gud det har du , ser 15 år yngre ut,alltså !! (både känner mig och ser ut att ha åldrats 15 istället)
-Ja kanske det,säger man då. Tack vad snällt :) och du själv ser ju ut att ha magrat och yngrats minst lika mycket !!
-Nej men det har jag väl inte???!!
-Jo säger jag det har du ju !! (fast jag ville igentligen fråga vilka bekymmer hon har gått/går igenom som verkar ha blivit så gammal så fort !!)
Samma sak varje år, man ler från öra till öra och ger varandra (ärliga ?) komplimanger etc.
VARFÖR gör man så ? Det räcker väl med att säga "hej va kul att se dig" ?!!

Det måste vara semester,sol och turisterna som gör att den brutala ärligheten man kör med annars får ställa sig till förfogande för den på sommaren tama oärligheten att får lufta sig .

Fast det gnager mig alltid i bakhuvet då jag känner att jag sänker mig på en nivå som inte är jag !!
Fast sedan så tröstar jag med mig att jag kanske i alla fall skänkte lite glädje åt människan som säkerligen gått och haft världens alla bekymmer på axlarna under vinterhavlåret, att få känna sig slimad och yngre !!

Jag lever, jag mår och jag är huvudbrydd :)

Kommentarer
Postat av: Cilla

jag slant in här och fastnade en stund. du får lära dig att springa fort när du känner igen någon, det gör jag. då slipper man "ljuga" kramisar

2009-08-09 @ 22:47:02
URL: http://wiccankraft.blogg.se/mumsfillibabba
Postat av: litentanta

ursäkta för min "keso-snutt" men jag var liksom bara tvungen hihi, ibland vill man bara dela med sig av sitt äckel.. ;-)



Ha det bra utan keso också !

2009-08-10 @ 00:19:23
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0