Brydderier...

Jag har gått och små funderat idag,

om man är lat och inte gör ett bra jobb, är man medveten om det då? eller går man omkring och hoppas på att arb.kamraterna inte har sett det , eller tror man att man har en sån sprudlande kul/snäll personlighet att det skulle uppväga att nån annan får göra ens jobb ?
Jag funderar på vad som rör sig i knoppen på en sån människa..."Grubblar"
Kanske man inte är medveten och det kanske är så att en sån människa går omkring och tror att dom är värsta arb.maskinerna ?
Ska man tala om för sådana människor, eller är det kanske så att det vore bäst att låta bli och hoppas på att dom tillslut blir medvetna om hur det igentligen ligger till med deras undermåliga arb.insatser ?
Ska man skvallra på sådana människor till chefen ? eller ska man skicka anonyma lappar i brevnedkastet ? ska man bjuda dom på fest och i fyllan dunka dom i ryggen lite små hurtigt och tala om hur läget är ?
Ja jag undrar jag ??

I alla fall så har det varit en härlig sommardag som ni alla vet, hoppas ni tagit tillvara på den....för man vet aldrig hur morgondagen blir !! :)

Kommentarer
Postat av: Gudrun

Kul att du är tillbaka!

Har du provat att sätta upp en arg lapp på arb. platsen, eller varför inte göra en skrivelse?

2009-06-22 @ 18:01:50
Postat av: huvudbrydd

Tack ska du ha Gudrun :)



Jag har inte provat någonting sådant själv.

Ska sanningen fram så har jag ingen personlig erfarenhet heller av att ha sådana arb.kamrater.

Det är bara det att jag i min vänskapskrets har vänner med sådana problem, därav min funderation om hur det kan komma sig och hur det kanske skulle kunna lösa sig. Tack för tipsen, ska vidarebefordra dem till de det berör så kanske de kan få till nån sorts lösning på arb.platsen.

2009-06-22 @ 18:35:50
Postat av: Gudrun igen

Man blir sannerligen irro på dessa människor som bara kan jobba med käften. Mkt prat - lite verkstad

2009-06-22 @ 19:11:28
Postat av: litentanta

Hej igen :-) !



Jag är totalt värdelös på att hantera såna människor.. Jag blir tvärtjurig, lägger in minst en

växel till och ökar bara tempot... Nu tror jag nästan också att jag har börjat muttra med, nåt med åldern att göra eller så har jag..knäppat ur? (har hört mig själv när jag äter... njutningsfulla mmmmmm o ekit kommer ur min mun numer så jag är nog även muttrig om det behövs..



Men skvallra på nån? Nja, förut kanske, numer har vi ny ledning, för 800:de gången sisådär sen jag blev sjukpensionär så jag törs inte säga varken bu eller bä, är bara tacksam så länge de låter mig harva på mina ynka timmar och inte beslutar sig för att sparka mig omgående..



Ha det bra i värmen!

2009-07-01 @ 21:15:29
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0