Avslöjad identitet

Flera gånger har jag stött på frågan "Vem är du?". Vem döljer sig bakom namnet "huvudbrydd"?

Den här bloggen driver jag i all tystnad och hemlighet. Här vill jag kunna (liksom många andra) skriva skit och allvar, ha starka åsikter, vara ironisk, ärlig och samtidigt väldigt seriös.
När ni läser min blogg så hoppas jag att ni kan urskilja allvar från ironi. Många av mina inlägg (och kommentarer) är skrivna med glimten i ögat.

Många tycker nog att jag är en "fegis" som inte törs stå för mina åsikter och kommentarer hos andra, eftersom jag inte går ut med mitt riktiga namn. Men jag står för mina åsikter oavsett om jag heter Berta eller Kurt!

Jag lägger inte heller ut bilder från mitt privatliv, eftersom jag inte har något behov av att visa ut min outfit för dagen eller hur jag inreder mitt dockhus. Hur intresserade är ni av det? Det ser för jävligt ut här hemma. Och jag trivs med det.

Vad riskerar jag om jag avslöjar min identitet?

- Ni slutar läsa
- Grannen kanske går förbi och låter den stora hunden skita på min tomt.
- Brevbäraren slutar lämna mina räkningar, så jag blir att stå i skuld hos fogden.
- Kvinnan i charkdisken på Konsum ger mig härsken falukorv.
- Min familj tar avstånd från mig.
- Jag får restskatt.
- Jag blir klassad som fraktgods när jag är ute och reser. Får egen bur tillsammans med hundarna.
- Får definitivt INTE nåt bloggpris
- Jag blir degraderad på jobbet, och sänkt lön (inga fler luncher i lunchrummet)

eller....

- Jag får nya vänner
- Grannen börjar plocka upp efter stora hunden när han skitit på min gård
- Brevbäraren börjar ta hand om mina räkningar så jag får mer pengar över varje månad.
- Kvinnan på Konsum LER, och jag får extrapris på korven.
- Familjen blir intresserad av mig som person.
- "Prisa Gud, här kommer skatteåterbäringen!"
- VIP och first class på resorna
- Vinnaren är...."Huvudbrydd"!
- Nedsatt tjänstgöring med högre lön

Jaaa...vad tycker ni?
Visst är det väl lite spännande att spekulera. Vårt samhälle är inte stort, och nog tycks man se att vissa sneglar lite mycket ; )

Kommentarer
Postat av: läsare

det är väl dumt att riskera att vi slutar läsa

2009-03-25 @ 09:12:51
Postat av: litentanta

Hehe, kan verkligen förstå att du vill hålla dig anonym faktiskt, som du skriver, samhället är inte så stort och även om du inte lämnar ut personer så gillar jag storligen dina inlägg med lite bett i, o det kan jag tänka mig skulle störa...



(hundskiten däremot... här i stan är det gränsfall äckligt, trodde inte jag skulle bli en gnällfia över sånt men... nä, många bajsar är det..uvva...)



2009-03-27 @ 11:35:39
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Tojjan

Jag slutar inte läsa dig om du röjer ditt jag. Däremot tycker jag att det är ganska bra med vår frivilliga anonymitet i bloggsfären. Jag har inga problem med att du stannar bakom skärmen och heter Huvudbrydd. Jag heter ju (inte) Tojjan och det har funkat so far för mig.



Om andra har problem med att du vill skriva utan riktigt namn, är det ett problem de får brottas med inte du. Våra bloggar blir inte bättre av att vi inte avslöjar vårt egentliga jag. Tvärtom tror jag. Vänner som läser bloggarna vet ju vilka vi är, men de övriga, som grannar etc. de mår nog lika bra/dåligt utan våra namn...



Kramar från (inte) Tojjan

som ler bakom sin anonymitet...

2009-03-31 @ 15:25:19
URL: http://tojjan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0