Goddag kamrater....

Har tillbringat min tid utomhus mestadels sista tiden,därav minskad blogg tid.
Jag tittar mig omkring, lyssnar,filosoferar och låter tankarna vandra fritt under mina promenader.
Jag njuter av mitt sällskap och ibland händer det att jag har med mig lite kaffe som man kan avnjuta och förhöja intrycken med.
Funderar lite omkring växthuseffekten och dess innebörd ? först skrämms vi av det sviktande ozonskiktet och nu helt plötsligt så har det stabiliserats ? hur ska man förhålla sig till detta ?!
Kan man slänga dessa gigantiska mängder soper, släppa ut all dessa gifter i luften fortsättningsvis utan att förvänta sig att vi kommer behöva gå omkring som denna


Hittade en förening som verkar ha argumenten mot det ...vad tror ni ?

Koldioxidens Vänner

"Dom kallar det miljöförstöring - vi kallar det liv." Här får du argumenten som försvarar din stadsjeep, oljepanna och din förkärlek för varmare klimat




Kommentarer
Postat av: Tojjan

Vilken kanonlänk! Skrattar och kommer absolut att använda den i avsnittet Källkritik med mina elever. Med "rätt" vinkel på fakta kan man smälla i nästan vem som helst, nästan vad som helst.



Dina filosofiska promenader låter som en lisa för själen. Underbart att du tar dig tid att bara lyssna.

Blir inspirerad och ska försöka göra likadant inom kort. Behöver ju inte vara en lååång promenad, kanske räcker det att gå en kvart i ett skogsområde för att ladda upp ny energi?



Gott att du är tillbaka i bloggsfären. =)

//Kram Tojjan

2009-03-14 @ 15:42:59
URL: http://tojjan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0