Smått och gott

God förmiddag,kära läsare !!

Hoppas allt är lika bra med er som det är bakom "den här" skärmen ?! Vädret är icke att klaga på och jag är glad över att det är Torsdag idag !! (äter alltid ärtsoppa på Torsdag)

Som vanligt har dagen startats med att ögna igenom dagstidningen och nyheterna på webben, dricka en kopp kaffe och lekt med tanken på att införskaffa den där efterlängtade hunden.Tror att mina promenader skulle förgyllas mycket av att ha en fyrbent vän trippandes bredvid.
Å andra sidan kanske det bara skulle innebära en massa tjafs ? folk som spejar och följer efter en för att se om man är en laglydig medborgare och plockar upp efter sig.
Jag har lust att skrika ut min frustration över all bitterhet som verkar ha sugit sig fast på folk !!! Har verkligen inte folk annat för sig?!
Jag hoppar så glatt över lortarna jag ser (hoppar jag inte nog högt/långt torkar jag bara bort det sen) och tänker inte mer på det.
Inte kan jag väl vara sur och irriterad på alla hundägare som låter sina hundar dassa på min gård, det är väl inga bekymmer att tala om...
Hundarna/djuren skänker sån oändlig glädje så för min del uppväger det eventuell oangelägenhet.
Ska vi nu gå in på mänskligheten, så varför ska det skällas ut att nån stackare glömt att ta upp efter sin hund? tänk om den stackars hundägaren inte hellre vill än att vara en laglydig medborgare och ta upp efter sin hund, men har glömt påsarna hemma ???? tänk er våndan att stå där och inte ha nått att ta upp skiten med, och veta att det står ett gäng spioner och iakttar !!!! fy tusan så hemskt det måste kännas och sen veta att dom står där och gnider sina händer i elak förtjusning över TITTA...VAD VA DET VI SA...DOM PLOCKAR INTE UPP EFTER HUNDARNA !!!!!!!!!!!!
Kanske är det nån som inte har förstått hur illa dom gör sina medmänniskor genom att inte plocka upp...ja men snälla nån, ni som ser allt som händer varför inte informera hundägaren om hur ni känner det ?!!
Ja,jag skulle kunna göra inlägget bra mycket längre, men nu känner jag en iver över att komma ut.

Ha det gott

Kommentarer
Postat av: christin

Min lilla hund är en som måste göra sina behov uppe på så lös snö som bara är möjligt, så det räcker att ha ett nog långt band. Så jag tar aldrig upp skiten normalt, men en gång så var jag bara tvungen att ta upp skit efter henne. Då hade jag alltså ingen påse heller med mej men jag föste ihop nog mycket snö runt "korven" och tog upp det med handskarna och slängde iväg det längre ifrån vägen. Handskarna gick ju att tvätta efteråt. Men visst är det märkligt att båda de tikar som vi har haft båda två beter sej så här när de ska skita, att det ska vara mycket snö eller långt gräs under rumpan annars går det inte.....(herregud vilka djupa funderingar man har...)

2009-03-28 @ 18:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0