Arbete

Genom att följa Tidningarna, vara lyhörd i kassa köerna på COOP och snappa upp lite smått och gått från etern så slår det mig hur FRUKTANSVÄRT bortskämda vi är !!!

Eftersom ARBETE är i stort fokus just nu pga alla nedskärningar och finans kriser så kan man ju ta det som exempel.
Det är ju fruktansvärt tungt att bli arbetslös i tider som dessa, dock kan man ju bli förvånad när folk erbjuds nya arbets platser med likvärdiga arbets uppgifter och som ÄR MISSNÖJDA ???

Det finns folk som bli arbetslösa med liten chans till nyanställning eftersom dom bor på små orter men som ÖNSKAR att dom får vara arbetslösa ???

Det finns folk som bönar och ber på dera bara knän för att få ett jobb, det ovanskrivna måste ju ses som ett hån !!!

Nej men det ska gulligullas och pluttinuttas med folk som är så otroligt rädda för en förändring (som oftast är till det bättre dessutom) för att det ska bli så bra som möjligt för dom.
Det finns inget jävlar anamma i dagens sverige !! RYCK UPP ER OCH VA TACKSAMMA  !!

Om jag hade haft ett jobb skulle jag möjligtvis (troligtvis :) önska mig semester kan inte i min vildaste fantasi tro att jag skulle gå och ÖNSKA mig att bli arbetslös när tiderna är som dom är ?!!!

Nej gott folk...dags att spotta i nävarna, rulla upp skjortärmarna och få bort sånna här tok fasoner !! Va glad för det du har...va tacksam för att du kan få mer...gör va du kan för att nå dina mål och va stolt för att du är en av dom som just nu bygger upp sverige och tryggar välfärden för ALLA ..!!

 OBS idag har varit en sån underbar dag, kunde till och med ta bort fodret i kepsen ;)

Kommentarer
Postat av: blogglös

Så sant som Amen i kyrkan! Jag vet inte var dagens samhälle är på väg, man blir riktigt orolig. Det jag inte kan förstå är att dessa personer som går arbetslösa fortfarande kan åka på nöjestrippar och spendera pengar på heminredning och dylikt. Ekvationen går inte ihop. Sitter de på nån jävla förmögenhet? Som en hederlig arbetare får man det knappt att gå ihop.

2009-05-10 @ 19:45:47
Postat av: Smygläsare av din blogg

Idag har det blåst småspik så jag hoppas att du inte tog bort fodret för tidigt!

Jag har erfarenhet att efter över 30 år på samma arbetsplats bli fotad och håller nu på att ändra yrkesbana helt och hållet. De sista åren har jag varit som en jojo utan snöre tack vare att jag inte längre var behövd på min arbetsplats och förlorade goa arbetskamrater och mitt sociala liv. Och det är ett h-ete att vara arbetssökande och förlora den sociala kontakten, allt är ju ändå inte en fråga om pengar.

Så visst är det fantastiskt att ha arbetskamrater, att vara behövd och att kunna gå och längta efter semester, att man sen får lön är ju ett pluss.

2009-05-11 @ 19:21:26
Postat av: Smygläsare av din blogg

Hoppas att du inte är sjuk utan att det "bara" är rent skönt arbete som "hindrar" dej från att skriva!

Men jag saknar dej i alla fall....

2009-05-26 @ 08:54:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0