Sköna maj välkommen

Jag hoppas att ni, mina läsare, har haft en lika skön helg som jag har haft.
Snön har smält undan och man har fått känna lite grann på sommarvärmen. Grillen har tagits fram och man har avnjutit årets första grillade måltid. Människor har gått klädda i shorts och linnen och glasskonsumtionen har stigit avsevärt.

Valborgsmässoafton firade jag i goda vänners sällskap med god mat och dryck. Trevligt!

När jag var tonåring var Valborg en helg då många, ja även jag själv, drack sig fulla för första gången. Jag tror inte att det är någon skillnad idag.

Eftersom jag själv har tonåringar hemma så tog jag en sväng ut på samhället under kvällen för att kolla läget. Det hade anordnats dans kvällen till ära. Där fanns både tonåringar, +20 och medelålders. Nu fick ju naturligtvis tonåringarna vackert stå utanför eftersom de inte nått tillåten åldersgräns. Av det jag såg, så skötte de sig bra och dessutom så uppskattar de när de ser att en förälder engagerar sig och "kollar upp" hur de har det.

Nu är det ju lätt att det missuppfattas bland de som är äldre. Unga föräldrar som är ute och roar sig och "skakar rumpa" som de kallar det, blir genast misstänksamma och tror att man är ute för att kolla just dem! För att sen skriva i sina bloggar att folk har kastat "blickar" på dem. Den villfarelsen kan jag direkt slå ur dem. Så intressanta är de inte.
Inte heller de som uppnått en lite högre ålder som stapplar på för höga klackar klädda i för korta kjolar (och önskar att de är endast +20).

Nej, jag tog mig helt enkelt en runda för att kolla så att ungdomarna skötte sig, och det var inte de som var mest pinsamma denna Valborg.

OBS! Jag lägger inte ut några bilder  :)



Kommentarer
Postat av: Anna-Stina O

haha, jag håller med föregående talare ;)

Jag blir alltid så full i skratt när jag läser inlägg där det står att unga föräldrar som är ute och roar sig blir uttittade,kommenterade om etc

Jag skulle vilja påstå att det är precis det dom är ute efter !! I själva verket är det nog ingen som ens bryr sig, de är de själv som skriver om det bara för att hamna i rampljuset.

Vem fan bryr sig om en full "tonårs mamma" ?? skulle då hellre tro att kommentarerna skulle hagla om en full 50-årig fler barns mamma är ute och rumlar :/

2009-05-05 @ 09:38:21
Postat av: litentanta

Stod faktiskt och krängde korv utanför MB nån sån helg om jag inte minns fel, inte var det ungarna som skämde ut sig ivf, snarare de där ...hmm..... vuxna.. Måste bara få säga att skillnaden på att vara hemma i stan och "hemma" där borta är nog nivån på fyllan...



På de "vuxna" alltså ;-)



Bra att du var ute, en annan satt på arslet och litade blint på dottern, som vanligt, men jag tror faktiskt på henne hur dumt det än kan låta... Annars skulle jag jaga järnet, tro inte annat, nu var hon iofs sjuk och stinn i Panodil och mamma är duktig och talar om hur JÄTTEFARLIGT det är att blanda paracetamol och alkohol, nog för att det är det också men jag kanske skarvar lite, lite?



Nu har jag läst ikapp mig, äntligen, fattar inte varför jag glömmer bort dig hela tiden? Jag gillar ju din blogg ju, kanske du skulle kunna lägga dig på Bloggkoll? ;-)

2009-05-14 @ 20:25:32
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0