Blogg

Jag blir så trött :/

Finns ju en del guldkorn där ute som är läsvärda men de flesta bloggar är rena skräpet !!

Är så fruktansvärd less på att läsa om pyssel,inredning,bantning och träning,graviditeter och annat sjukt ointressant "illamående".
Tips emottages på läsvärda bloggar .
Nu har jag ju som den ibland tungsinta personen jag är analyserat varför jag är så anti dessa bloggar?

Det första som alltid slår mig när jag varit inne på en sådan blogg är att dom känns så oärliga, känns inte som att de skrivs för att bloggaren tycker och tänker så utan för att det är vad som förväntas att jag läsaren ska tycka och tänka.

Det andra som slår mig att det har skrivits så mkt redan om bantning,träning etc så man är liksom mättad,sen så får jag alltid för mig att dom skrivs för att ge människor dåligt samvete. Peppande bloggar, ok då kan jag köpa det fast nån som skriver dagligen om hur aktiv och stressad dagen varit för att valla runt på sig själv och resten av familjen för att det ska aktiveras, det känns som att det ska visas på hur bra dom är, vem är intresserad av det igentligen ?!

Inredning, känns som att det är för att folk "ska vara inne" en människa idag som vågar säga att man inte bryr sig ett dugg om inredning, blir nog klassad som andra klassens B människa.

Graviditeter, ja men herregud så idylliskt det har blivit på 2000-talet, det är som man skaffar barn som en annan statussymbol. Det ska inredas här med och det ska inköpas både kläder och möbler som visar på att man är "med i gänget"

Jag har sagt det förut och jag säger det igen,i mångt och mkt va det bättre förr !!


Kommentarer
Postat av: litentanta

dottern har praktiserat på Barnens Hus... 10 500:- för en av de vanligaste, och mest plastiga och användarhysterisktovänliga, vagnarna...



det VAR bättre förr jajamensan!

2009-10-11 @ 00:15:02
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0