Ikväll är jag på hugget !!

En tanke slog mig när jag vek ihop dagens tvättskörd.

Hur har folk råd att köpa märkes kläder till sina barn? När jag växte upp så ärvde man kläderna efter äldre syskon, om de inte var helt utslitna.
Men visst hände det att man hade lappar på knäna.

Hur har du formats som människa?
Är du en sämre människa för att du växt upp i begagnade paltor?

Eller:
Är du en bättre människa pga av att du haft fördelen att växa upp i märkes kläder?

Eller: Fick du dina tights av momma?


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jag och mina 3 bröder har alltid fått ärva kläder av kusiner och nära vänner. Vi har även fått nya kläder med jämna mellanrum. Det har då inte varit negativt för någon av oss, och nu när man själv är vuxen och har en annan syn på pengar och allt som pengarna ska räcka till så förstår jag att min mamma inte hade kunnat köpa märkeskläder till 4 ungar då hade vi inte haft mat på bordet...



Och det händer fortfarande att vi byter kläder med varandra. Man rensar garderoben och inser att man har en massa snygga (ibland märkeskläder) som knappt är använda, då ger vi bort det till varandra :) Perfekt för oss som inte har en fet lön varje månad :)

2009-10-06 @ 11:35:53
URL: http://miriamrebecca.blogg.se/
Postat av: Erik

Dyraste overallen sämst

Publicerad 24 april 2009 - 09:51

Uppdaterad 29 april 2009 - 18:10





Plus har testat barnoveraller. Resultatet visar att dyrast är sämst.



Testresultat

Reima Kiddo, som är dyrast, suger åt sig mest vatten och blir blöt och tung. Bäst i vårt test blev Mikk-line. Den klarar testet på vattenavvisning bäst, den är vindtät, härdigast mot nötning och blixtlåset är bra. Fix, Å och Didriksons är nästan lika bra.

WeKids har ett tyg som suger åt sig mycket vatten. Det tränger till och med igenom tyget så det blir blött på insidan. Tuffer har sammantaget det sämsta blixtlåset, och sämst nötningshärdighet tillsammans med WeKids och Reima.

2009-10-06 @ 20:22:26
Postat av: erik igen :)

Ville bara visa på att det är folk som är lättlurade och påverkbara som fått för sig att "märke" alltid är bäst ! Fast vill folk låna eller har mkt pengar att spendera ...låt dom luras.

Visst köper jag med märkes kläder för visst syns skillnaden i vissa fall, jag tänker dock på att dom ska hålla ett tag och inte på loggan :) (för jag har ingen att ärva av ;)

2009-10-06 @ 20:27:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0