Nu var resan över.....

...för Niklas. Ingen större förlust tycker jag.
Ja, jag pratar om Idol för er som inte hänger med.

Nu till nåt annat....

Efter att ha hoppat runt bland lite bloggar, så ser jag att en del uttryck förekommer väldigt ofta.
" Älsk" - förmodligen en förkortning av älskling
" Gorumpa " - en klämvänlig stjärt
"Sötnöt" - en söt nöt för mig är mandel (?)
" Gofis" - brakskit som luktar gott. Skit luktar skit!
" Hjärteknul" - ska det vara två L?

Det här är bara en liten del av synonymer. Jag kan inte göra listan längre, för jag saknar översättning.
Dessutom tycker jag att det är barnsligt när vuxna människor uttrycker sig så här.
Nu är det möjligt att jag har trampat på några ömma tår genom att lägga ut min åsikt här, men jag säger som min vän Arne...


Kommentarer
Postat av: litentanta

Jaha ja, här kommer den fd lapplandsbon och säger tvärsom, jag ville inte ha iväg Niklas utan jag hade nog hellre sett att frk Sehlin fått lämna.... :-O

(dottern blir tokig när jag säger det för hon avgudar ju tjejen ...)



Älsk, japp, det är dotterns smeknamn på sin älskling, hjärteknull haha, det hade kunnat varit mitt namn på min smed om inte jag gått o blivit så rackarns tjurig med åren hihi!



Kul att se att du lekt lite med designen,

alltid kul att prova nåt nytt!

2009-10-25 @ 00:56:54
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0