Getingar

Jag tycker inte om Getingar !!!
Anser mig vara en djurvän fast även  solen har skuggor :/
Jag har på 2 dagar blivit stucken 4ggr, där går min gräns.Jag tänker inte gå utan stålhättade skor,en ihop rullad tidning och en flugsmälla i handen,på nästa promenad.
Fattar inte att man är som en magnet till dom där krypen.I morse när man hoppade upp ur sängen så tog jag inte många steg förren det stack till i foten.Ja det låg en halvdöd geting där som jag i mitt sömndruckna tillstånd inte såg:/
Fast jag ska inte låta mig isoleras av dem, jag ska bara rusta mig som sagt med redskap som är användbara i ett eventuellt möte.

Annars mina vänner, hoppas allt är väl och att ni tvättar händerna :)

Kommentarer
Postat av: litentanta

Getingar är nog inget jag gillar heller, har också lyckats trampa på några i mina dagar, fast peppar, peppar, inte i år och så skall det förbli! Blev tillräckligt sur när jag, försent förstås, upptäckte att anledningen till att det växte så mycket fina hallon intill cykelbanan var just en MASSA brännässlor.. Tycker nog att känslan efteråt är ganska lik de där getingsticken..



Jopp, tvättar också mina händer numer, men samtidigt känner jag mig ju tämligen "osmittbar" då ju dottern åkte på nåt?, fick aldrig nåt provsvar dock och har knaprat Tamiflu.. Känner ingenting varken jag eller hennes älsk som sovit med henne genom hela sjukdomen...



(kanske är det så att jag faktiskt är lika gammel som jag ser ut, då går jag ju fri menar jag för i så fall har jag säkert haft en släng av den där asiaten också menar jag ;-) )



Ha det bra och håll dig undan de randiga insekterna nu bara!

2009-09-10 @ 21:29:04
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: litentanta

På tal om World Trade Center....dottern slutade flyga efter det, var lite mycket bilder av kraschande flygplan den dagen :-(



Har varit ganska svårt att argumentera där för som det är nu ramlar ju planen ner på löpande band också, det är farligt att leva...

2009-09-11 @ 10:49:52
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0