Svin

Idag tänker jag skriva lite grann om hygien. Nu är det ett hög aktuellt ämne då svininfluensan flourerar.
Under sommaren har jag varit och bott på campingar runt om i Sverige, och jag fick lust att ringa hälsomyndigheten många ggr under tiden :/
På en camping så gick föreståndaren runt med en skitig disktrasa och torkade duschutrymmet så väl som toaletterna för att avsluta svabbningen på handfaten MED SAMMA SKITIGA TRASA !!! Jag blev förskräckt naturligtvis och försökte informera samtliga hyresgäster om detta faktum.Kan meddela att föreståndaren inte såg på mig med blida ögon fast det gör mig ingenting om bara det kan få denna man att förstå innebörden av sitt handlande.

En annan camping vars städersker hade samma vatten till alla utrymmen gör mig också kräksjuk, jag vill inte veta att vattnet som använts inne på toaletterna sedan används där man ska tvätta händerna,borsta tänderna eller ta sig en mugg vatten .

En annan sak jag är allergisk mot är "hand torken" , man blåser händerna torra efter handtvätt . Det är ett känt faktum att bakterier frodas där,sen blåser man ut skiten på sina "rena" händer. Papper att torka sig med ska det vara !!

Det borde i läget som det är nu, finnas handsprit på campingar och andra platser där det är rikligt med folk just för att förhindra smitta. Det kunde dom lagt lite av de pengar dom överköpte sig på vaccinet för. Dom får slänga miljoner kr eftersom vaccinet har ett bäst före datum, och alla Svenska kommer inte att vaccinera sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0