Utkast

"Idag har jag ett stort behov av en redig jävla spypåse.
Jag har inte drabbats av vinterkräksjuka, men det vetefan om det inte hade varit att föredra.
Jag behöver en spypåse för att "spy" ur mig den här dagens alla jävligheter.
Jag har varit omgiven av ett stort antal irriterande människor idag."

Det här sparade jag i utkast för ca 1 vecka sedan. Jag var, som ni kan läsa, redigt irriterad den dagen. Kunde inte ens avsluta inlägget.

Idag har kväljningarna lagt sig och jag har stoppat undan spypåsen. Den får tas fram vid ett annat tillfälle.
Hur har jag blivit av med dessa magvärkande kväljningar?
Jo...
Jag behöll lugnet..tröstade mig med att många människor talar och agerar i oförstånd. De vet inte bättre.

Mina dagar består inte bara av jävligheter, bara lite oförstående människor. Solen har letat sig över bergskanten och tillvaron har blivit allt ljusare. Jag tror att våren är på väg.....

Visst känns det bra?

Kommentarer
Postat av: litentanta

Oj,oj.... kanske en annan borde ändra strategi? Fast jag har varit duktig, nåt händer bevisligen med åren för jag klarar av att INTE studsa på stället och skrika ut allt jag tycker på en o samma gång... även om en viss person på mitt arbete drar igång den pubertala delen av tantan..



Det är ganska tjatigt att bli sådär stortokig, inget jag vill och det är alltid lika skönt varje gång jag konstaterar att japp, jag kunde hålla truten idag med :-) (men vet du vad, vissa personer bara kan jag inte ändra uppfattning om, hur gärna jag än vill...)



Våren närmar sig med stormsteg ja, men det är ju halvkallt här hemma nu igen så det är en frusen tant som halkar sig fram till jobbet varje morgon, brrr, åsså härligt att se att vi åtminstone är 2 som har vett att uppskatta bra musik när vi hör den ;-) (hon "den där" på jobbet, hon har inte ens rätt musiksmak banne mig haha! )



2010-02-10 @ 21:59:37
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: smygläsaren

Jag tror också att våren är på väg, hörde i helgen en fågel som sjöng precis så som de gör när ljuset och värmen är på väg. Nu är det ju så tidigt ändå men visst är det kul att även det finns en liten fågel som får glädjefnatt....

2010-02-15 @ 17:58:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0